Mans mīļākais augu valsts ēdiens – Budas bļoda

Mans visu laiku mīļākais ēdiens. Pasaulē to dēvē par Budas bļodu, es to dēvēju par – ”ēd visu, ko gribi, vienā bļodā”. Idejas kā sakombinēt šo bļodu ir bezgalīgas, tomēr man ir dažas garšvielas un ”slepenie” paņēmieni, kas šo ēdienu pārvērš fantastiski labu. Par šiem paņēmieniem lasi zemāk receptē!

 


Kas nepieciešams bagātīgai budas bļodai?

  • Graudaugi vai citi ogļhidrāti – man vislabāk patīk kvinoja, saldais kartupelis vai pākšaugu makaroni
  • Proteīns – visbiežāk izmantoju turku zirņus, lēcas vai kādu sieru
  • Svaigi dārzeņi, salāti, zaļumi – šoreiz izmantoju endīvijas salāt lapas un zaļumus. Vēl esmu iecienījusi lapu kāpostu un veselīgos spinātus
  • Dārzeņi grilēšanai vai cepšanai – šoreiz izmantoju sēnes, brokoļus, puķkāpostus un burkānus
  • Mērce pasniegšanai – visbiežāk izmantoju eļļu un citrona sulu, tahini vai pagatavoju 3 minūšu humusu
  • Eļļa cepšanai – 99% gadījumu cepu kokosriekstu eļļā – šoreiz Comosveda kokosriekstu eļļā bez smaržas
  • Garšvielas – šīs garšvielas ir mans must-have – Sonnentor kūpināta sāls, Sonnentor kūpināta paprika, Sonnentor kumins, Arche Shoyu sojas mērce

Kas jādara, lai pagatavotu tieši šo bļodu?

  1. Kvinoja – vāra tāpat kā rīsus. 1 glāze kvinoja + 2 glāzes ūdens. Kad uzmet pirmo burbuli, samazina uguni, uzliek vāciņu un vāra vēl 15 minūtes.
  2. Kraukšķīgie turku zirņi – Uzkarsētā kokosriekstu eļļā apcep konservētus, nosusinātus turku zirņus. Kad tie kļūst jau viegli kraukšķīgi, pievieno kūpināto paprikas garšvielu, kuminu un jūras sāli.
  3. Svaigie dārzeņi – te viss skaidrs. Tie jāsagriež un jāliek pa taisno bļodā.
  4. Apceptie dārzeņi – visveselīgāk būtu iztvaicēt dārzeņus, bet man ļoti garšo tā labi un brūni tos apcept. Beigās pielejot mazliet Shoyu mērces, kas tos padara pavisam pievilcīgi brūnus un gardus.
  5. 3 minūšu humuss – Nosusinu konservētos turku zirņus, pieleju olīveļļu, ābolu etiķi, sāli, kuminu (visu uz sajūtām) un sablendēju 🙂
  6.  Visu kārto bļodā un vēl pa virsu aplaista ar Shoyu mērci. Var papildus garšai pievienot rauga pārslas, parmezāna sieru, grauzdētas sēkliņas vai kraukšķīgos sīpolus!



Ilva Bekmane

Bloga autore

Jau vairāk kā 3 gadus esmu daļa no Biotēkas. Un esmu viena no pirmajām, pie kuras nonāk jaunākie bio produkti un tendences. ''Zaļš'' un bioloģisks dzīvesveids ir mana ikdiena. Tādēļ arī esmu izveidojusi šo blogu, lai dalītos savā kaislībā un zināšanās par ilgtspējīgu dzīvesveidu un palīdzētu arī jums izdarīt pareizās izvēles!

Cieņā pret sevi un pasauli sev apkārt,
Ilva Bekmane

Pārdomām

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti *